Mégsem olyan egyszerű a legjobb párnát kiválasztani?

Mégsem olyan egyszerű a legjobb párnát kiválasztani?
2020.10.30. 11:29:39
0
954

Mégsem olyan egyszerű a legjobb párnát kiválasztani?

 

Jellemzően sok időt töltünk a legjobb, legkényelmesebb matrac kiválasztásával, ami érthető is, hiszen ez egy hosszabb távra szóló, költséges befektetés. Azonban amikor párnát vásárolunk, gyakran csak bedobjuk a kosárba, pedig a pihentető és egészséges alváshoz ugyanolyan fontos, mint egy matrac.

 

A megfelelő párna, nem csak kényelmes alvást biztosít, hanem egészségügyi szempontból is elég nagy jelentősége van:

-      kényelmes pozícióban támasztja alá a gerincet

-      biztosítja a nyaki és váll zóna helyes tartását

-      megfelelő magasságban tartja a fejet, ami a különböző alvási testhelyzeteknél eltérő

-      szükség esetén antiallergén, így ellenáll a poratkáknak

 

Hogyan igazodjunk el ezek alapján a hatalmas kínálatban, amikor a tollpárnától kezdve az anatómia memóriahabos párnákon át többféle típusból válogathatunk, ráadásul különböző keménységben, magasságban és töltettel?

 

Alapvetően az alvási helyzet határozza meg, hogy milyen párna tartja megfelelően a csigolyákat, ezért elsődlegesen ezt érdemes figyelembe venni:

-   Oldalfekvés: Minél süppedősebb, annál magasabb legyen. Ha inkább a keményebb párnákat kedveljük, akkor is egy közepesen magas lehet jó választás, de mindenképp kerüljük a lapos párnákat. Ha éjszaka kevésbé forgolódunk, akkor egy hullámszerűen kialakított anatómiai párna a legjobb választás.

-   Hanyatt fekvés: Ez az alvási pozíció terheli meg legkevésbé a gerincet, és itt megfelelő egy közepes keménységű és magasságú párna. Ebben az esetben szintén ideális lehet egy speciális kialakítású, ergonomikus anatómiai párna.

-  Hason fekvés: Mivel ilyen testhelyzetben a nyaki csigolyák elfordulnak, így terhelésnek vannak kitéve, ráadásul a nyaki erek is elszorulhatnak, ami zsibbadáshoz vezethet, ezért ezt a helyzetet érdemes elkerülni. Ha viszont mégis így kényelmes aludni, akkor egy puha, elasztikus ergonómiai kialakítású párna, mint például a Highfoam NobleFlexwave, sokat segíthet. 



 



Tehát elsősorban az alvási szokásainkat vegyük figyelembe, és ahhoz illően keressünk párnát. A speciálisan, hullámszerűen kialakított anatómia párnák ugyan tökéletesen támasztják meg a gerincet, de ha éjszaka gyakran forgolódunk, akkor ez inkább kényelmetlenséget fog okozni, mivel nem alkalmazkodik kellőképpen a mozgásunkhoz.

Vásárlás előtt a matrachoz hasonlóan, próbáljuk ki inkább, és ne csak megszokás alapján pár perc gondolkodás után döntsünk, hiszen a helytelen tartás miatt kialakuló fájdalmak nagyon sok kellemetlenséget tudnak okozni.

 

A Highfoam webáruházában rengeteg különleges párna található, melyek kialakítása során szem előtt tartottuk, hogy megfelelően biztosítsák az izmokra nehezedő nyomás eloszlatását, illetve segítséget nyújtsanak a gerincproblémákkal küzdők számára. Precíz kialakításuknak köszönhetően pedig hozzájárulnak a pinetető és egészséges alváshoz, mivel megfelelően támasztják meg a nyakat és a vállakat. 

Hozzászólások:

Hozzászólás írása

Figyelem: HTML szimbólumok tiltva vannak!